Vågar knappt skriva det, men har du kollat i din närmsta sybehörsaffär? Jag har ofta försett mig med "skosnören" i längdvara, med rätt grovlek och friktion, i en sådan. Reservation för snowboardkängor, men de fungerar (och håller) i varje fall med både mina Lundhagare och mer alpina kängor.
Annars finns mycket i repbutiken.se, men då får man ju inte känna på dem IRL före köpet.
Det där med att knyta rosett som inte går upp hänger i min värld mest på att inte slå kärringknut med rosetterna efter det första halvslaget . Vanlig ordentligt åtdragen råbandsknop har aldrig gått upp för mig.
De två sybehörsaffärer som fanns i mitt närområde har tyvärr slagit igen båda två. Antar att konkurens från nätet är ne bidragande orsak och mina små GDS-projekt kan de inte leva på tyvärr.
Repbutiken har sålt mej nya däckslinor till kajaken på postorder men tror nog det lutar åt shoepanda ändå.
Råbandsknop förblir kunten men lite för bra - jag tycker det kan sitta för bra även om man drar i motstående tampar för att öppna den så för mig går råband bort pga svår att knyta upp.
Men ser fram emot fler knoptips: sitta när man knutit men lätt att knyta upp då man drar i rätt tampar - finns den knopen?
/Patrik