Att...
använda för mycket preload är ingen hit precis.
Det som kan hända är att du förstör Tension Strapen (den gråa grejen som är under foten...) eller någon annan del av bindningen, när du får en så kallad "bottom out" dvs när fjädern inne i häldelen blir för ihoptryckt.
Att något kommer att gå sönder, om du skruvar åt för hårt, är lika säkert som Amen i kyrkan.
Jag läste i inlägget om Monsterlaggen att du inte riktigt var på hur 7tm "känns", när det gäller den relativt neutrala känslan som 7tm har.
Det är en väldigt neutral bindning, framförallt jämfört med Chilli bindningen (en j***a mycket bättre bindning än Chilli för den delen med...).
Det kan ta ett tag att vänja sig vid känslan och det är nog därför du tycker att den blir mer stabil om du drar åt preoladen, men efter en tids användning så kommer du förhoppningsvis att hamna i det läge som jag är i, och det är att man inte märker av bindningen eller för den delen bryr sig om att "känna" efter.
Det är dock en helt annan femma om du inte har fått in "läppen" på pjäxorna nog långt in, med mitt nyaste par (de med en så kallad Toebar bridge) så är det lite strul att få dem hela vägen in i tåkoppen och det ger en betydligt mindre stabil känsla än de två par som jag har som inte har "tåbryggan"...
/Anders B
[Ändrat av brook 2003-01-19 kl 03:12]