Var kan man testa Lowa Struktura?

Lowa Struktura Randonépjuck. Var testa?

Finns det nå't ställe i Stockholm där man kan testa Lowa Struktura (Randoné-pjäxa)?

Lowa struttura evo

Sorry finns inte i Swedala. Lowa har ingen agent här.
Jag har själv tänkt investera i ett par. Har provat dom i en affär i Frankrike, och blev helt klar över att det här var dojan!! men dom hade inte min storlek kvar. Sökte dom på flera ställen utan framgång.
Om du lyckas hitta nån som har meddela här för jag vet vilken storlek jag skall ha. Men det skall vara den Bruna Som heter Struttura Evo den är hårdast.
[Ändrat av gb 2002-03-13 kl 21:25]

Lowa

Tack för tipset.
Men dom har bara den gamla Srtutturan. Den är mjuk som en galosch.
Det ska va den nya Struttura Evon.
Den är ungefär som Scarpa Denali fast bekvämare.

Struktura vs Evo

Finns det fortfarande ingen agent för Lowa i Sverige?
I så fall, är verkligen Lowa Struktura (den silverblå), så mjuk som en galosch? Alltså, är Struktura Evo så mycket bättre än Struktura, att köp på ex. globetrotter, bör avstås.

/K

Lowa Struttura

Eftersom det var jag som kallade dom galoscher får väl jag förklara vad jag menar.
Mjukheten för seriös uppför är ju lagom. Men eftersom jag själv söker en sko mer för nerförsåkningen är den alldeles för mjuk för mej. Den är mjukare än Scarpas motsvarighet. Den oranga kommer inte ihåg vad den heter.
Lästen är något bredare än scarpan.

Själv väntar jag på att alpingaraget skall få in den nya Garmonten G Ride. Sett den på nätet ok den ser lovande ut.

Det är just det jag också söker. En pjäxa med gummisula och hyffsade "gåegenskaper", som annars liknar en vanlig pjäxa. Har skaffat Scarpa Titan i en stl som är på gränsen till för liten, samt är plösen från "Denali" vilken är hårdare. Därför får jag ont i vristen av dem, så jag är alltså intresserad av främst LOWA, men dessa går ju ej att prova i Sverige, så Garmonts alternativ kanske bör kollas.

Lowa Struktura EVO

Har införskaffat ett par Lowa Struktura EVO. Dessa skor slår ALLA andra Randonne skor jag prövat. Jag har ägt o kört på Scarpa Laser, Denali o Garmont GSM. Har också kört på några dynafit modeller. EVO:n har den bästa innerskon jag vart med om. Mer som på en "vanlig" alpin pjäxa av fin kvalité typ technica, dvs tajt o skön passform. Spännena är också i en klass för sej. Inget fummlande här med tjocka handskar. Justeringen är jag mkt nöjd med. Detta är ju den hårdare modellen som Lowa har och är i klass med Scarpa DenaliXT då det gäller hårdehet. Den är dock bättre att hika i än scarpan. Jämn o skön flex. Dock inte som Scarpa Laser eller den vanliga Lowa Strukturan. Men är man ute efter utförsåkningen är det den här skon man ska ha! Kompromissen mellan uppför/utför är den bästa jag vart med om. Tyvär så är den ju inte så vanlig här i Sverige. Vet dock att Descender ska hyra ut/sälja skon. Kolla mejlen på http://www.descender.se o hör vad dom säger kanske. Synd att den ej är så vanlig här i Sverige då det är lätt i toppskiktet om inte bäst av alla pjäxor som idag finns på marknaden.

Vi ses på berget!

Kul att du gillar Struktura Evon, men var hittade du dem och vad kostar de? Är själv bra sugen på dessa, men har bara sett dem på cham3S och skulle nog hellre vilja prova dem först, istället för att betala nästan 4000 spänn på postorder, ifrån Frankrike.

/K

Decender

Jag fick tag i mina av Decender. Vet inte om det står att dom har skon på deras hemsida men dom ska ha den. Iaf Struktura EVO. Dom kanske kan ta hem den andra modellen. Det borde ju gå. Det är bara att ringa dom eller mejla dom som jag gjorde. Hemsidan är som jag skrev i inlägget tidigare http://www.descender.se

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg