Jag hittade denna stav hos mina föräldrar men som sagt bara en, och dessutom lite för kort för mig. I övrigt verkar det vara en vettig turåkningsstav, enkel och funktionell med rejäl truga. Jag har letat lite på nätet men inte hittat någon butik som säljer dylika stavar. Det mesta som säljs är dyra teleskopiska stavar. Jag finner alltså ingen annan råd än att vända mig till alla duktiga detektiver här på Utsidan.se!
Staven är tillverkad av Elpex, ett företag som av hemsidan att döma endast gör rullskidor numera. Dessutom verkar den vara gjord med jägaren i åtanke, både färgen och modellnamnet, "Hunter", tyder på detta. Tips på liknande stavar med mer "civilt" utseende mottages tacksamt men det är ändå stavtypen som är intressant, färgen kommer i andra hand.
På förhand tack!
Staven är tillverkad av Elpex, ett företag som av hemsidan att döma endast gör rullskidor numera. Dessutom verkar den vara gjord med jägaren i åtanke, både färgen och modellnamnet, "Hunter", tyder på detta. Tips på liknande stavar med mer "civilt" utseende mottages tacksamt men det är ändå stavtypen som är intressant, färgen kommer i andra hand.
På förhand tack!