Re: Hmm
--------------------------------------------------------------------------------
Tobbe_S (Torbjörn Stridh) skrev:
Misstänker att du vill ha en GPS som tar positioner med x antal minuters mellanrum. Tror inte GPS76 klarar det, ok har inte kollat men dom Garmin jag har provat har bara haft två lägen, normal (uppdatering varje sekund ) eller batterisparläge ( ca 3 sekunder mellan uppdateringarna har jag för mig). /Tobbe
--------------------------------------------------------------------------------
Redan ”gamla” Garmin i 12 serien har inställbart tidsintervall för punkter i trackminnet mellan 1 s och 99h 59 m 59s. Den första GPSen i eTrex serien (den gula) hade bara auto. Nya GPSer i eTrex serien har valbart auto, sträcka eller tid. Det är bara att läsa innantill på Garmins web-sida där finns manualerna i pdf format. Garmin 76 har givetvis också valbart auto, sträcka eller tid.
Per Brune
---------------------------------------------------------
Tack Anders, kanske var lite otydlig men det var som du skrev jag menade, alltså en funktion som ibland tar en position och sedan tar ner GPS:en i "sleep- mode" till dess att det är dags för nästa position. Har själv haft GPS 12 och 12 Xl från Garmin och även testat dom funktionerna tyvärr tog batterierna slut innan nästa punkt om man sätter tiden för högt...