Umfors diskvalificerade jag för att det ligger för nära Hemavan där jag hur som helst kommer att passera igenom. Joesjö ligger lite utanför något av mina vandringsalternativ. Det verkar också finnas en butik i Joeström som nog ska in i kartan. Jag har också en del jobb att lägga in fler kaffestugor och diverse hotell/vandrarhem/liknande där man kan få en natt inomhus då och då.Kul att få ta del av dina planer, Pär! Måste erkänna att du och din hemsida har varit en klar inspirationskälla till både avklarade och planerade fjällturer!
Våra planer verkar på flera håll ganska lika så det verkar ju lite betryggande, inte bara jag som bär på dessa galna idéer... Viss proviant ska även finnas till försäljning i Miekak, Camp Polcirkeln (vid silvervägen) och Gränslöst köpcenter i Umfors, strax norr om Hemavan. Hur stort utbud respektive ställe har vet jag inte men det går ju alltid att kontakta dem och fråga. Tärnavilt i Joesjö säljer säkert torkat renkött, m.m. men osäkert om de har annat i proviantväg.
Camp Polcirkeln hade jag missat. Det kan ju vara väldigt intressant just för att kunna gå längre västerut genom Vindelfjällen (vi Nasa och Ältsvattnet). Kanske lite begränsat sortiment, men man får väl leva några dagar på chokladkakor då!
Oops, jag läste visst inte riktigt färdigt i den där tråden...Jo fast bron på bilden är väl den över Klibbuojuhka som är markerad som "förfallen" på min karta och som ska ha förstörts helt på senare år. Dessa broar är ju längs samma stig och borde vara lika gamla så det är ju lite oroande. Men som sagt jag får väl fråga Länsstyrelsen vilken senaste status de känner till på bron.