Lite resplan
Hej!
Nu kommer jag med lite resplan angående vår resa från Stockholm till Ritsem därifrån vi börjar vandra.
1- Min resa till Sverige: Paris- Stockholm (bokat nu)
* From Paris Beauvais to Stockholm S. Skavsta
Thursday, 11 Aug 05
Depart Paris Beauvais (BVA) 14:45
Arrive Stockholm S. Skavsta (NYO) 16:55
* From Stockholm S. Skavsta to Paris Beauvais
Sunday, 28 Aug 05
Depart Stockholm S. Skavsta (NYO) 17:50
Arrive Paris Beauvais (BVA) 20:10
Jag är då på plats i tid för att åka iväg med er! Och jag har bokat resan hem den 28:e, då kan jag vandra vidare med dem som vill (till ex: Håkan föreslår att gå vidare till Saltoluokta: jag kan vara med).
Sen om några av oss åker tåg till Gällivare:
2- Stockholm – Gällivare – Sov plats (ej bokat ännu)
Stockholm C 21:22 - Gällivare Stn 14:16
Det bästa om man vill hinna med andra bussen från Gällivare till Ritsem kl.15.30.
>>> Nattåget tar 16 tim 54 min med 1 byte. Pris för en sovplats - vuxen: 750 SEK.
a- 2005-08-12 (fredag)
Stockholm C 21:22
Boden C 11:50 - nattåget
b- 2005-08-13 (lördag)
Boden C 12:25
Gällivare Stn 14:16 - Övriga Tåg
3- Gällivare – Ritsem med buss
Avgtid : 15:30 från Gällivare station
Anktid : 18:45 till Ritsem fjällstation
Tid: 3 tim 15 min och pris: 204 SEK
- Vem ska åka tåg, vem ska åka bil?
- Håkan: hur lång tid tar det från Stkhm till Ritsem med bil? Kan man hinna vara på plats antigen på kvällen den 13:e eller på morgonen den 14:e?
Annars kan man kanske lämna bilen i Gällivare. I alla fall finns det bussar från Kvikkjokk till Jokkmokk (linje 47) och sen till Gällivare (linje 44) och tillbaka till Ritsem (linje 93).
Linjer och tidtabeller finns på:
http://www.ltnbd.se/tidtabeller/tidtabeller.html
Hoppas detta kan hjälpa oss till att organisera resan. När den etappen blir klar så kan vi börja tänka på vandrigen själv.
Jag önskar alla er (svenskar) en mycket trevlig och fin Midsommar!
Här firar vi sommaren den 21:e juni med en stor "Fête de la musique" (musikfestival) som pågår i hela Frankrike. Det var mycket roligt i år igen.
/LiLy
[Ändrat av TiLiLy 2005-06-24 kl 01:19]