Vandringsresa

Hej !

Jag undrar om någon skulle kunna tipsa mig angående vandringsresor. Jag undrar om det finns någon form av "gruppresor", dvs med guide antingen i Sverige eller utomlands i vilken en ensam tjej med god fysik/kondition och som älskar vildmarksliv skulle platsa. Det tycks vara svårt att hitta denna typ av resa, så om någon vet någon och kan tipsa mig om den blir jag mycket tacksam.

Hälsningar Susanne

Äventyrsresor

I Sverige har ju t.ex. STF gruppresor (www.meravsverige.nu) i fjällen. Vill man resa ut i världen finns ju Äventyrsresor (www.aventyrsresor.se). Kropp och äventyr finns också (www.kroppaventyr.se), fast jag tror att de ägnar sig mer åt bestigningar av trekking-toppar typ Kilimanjaro och Aconcagua. Sen kan man ju hänga med utländska gruppresor, finns säkert hur många som helst.

Jag har själv aldrig testat en gruppresa, men någon gång kanske...

/Jonas U

Håller med Bertil...

... Sundqvists är ett bra alternativ som jag prövat (Tatrabergen). Åker med dem till Dolomiterna inom kort. De har både dagsturer (Österrike, Italien m fl länder) och veckoturer (som jag själv ska på). Åker själv, inga problem. Mycket trevligt!

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg