Vandringskompis?!

Dessutom blir det lika konstigt att INTE göra sällskap med någon okänd i fjällen som går samma led som dig när det inte finns andra människor runtom som det BLIR konstig om man sätter sig jämte någon och gör dom sällskap på en tom buss i storstaden. Livet är bra konstigt på det sättet.
Nja. Om någon försökte gå tillsammans med mig uppe i fjällen när det var uppenbart att jag själv hade valt att gå ensam skulle jag nog tycka att den personen var väldigt konstig, och rätt så ohyfsad.

Nja. Om någon försökte gå tillsammans med mig uppe i fjällen när det var uppenbart att jag själv hade valt att gå ensam skulle jag nog tycka att den personen var väldigt konstig, och rätt så ohyfsad.

Så kan det ju iof vara också. Min erfarenhet har ju mest varit att man stannar upp och språkar lite när man möter folk eller att man småpratar en stund om man går åt samma håll för att sedan ta var sin väg vid läger el. avvikande rutt. Men det är ju sant det du säger också, får ha det i åtanke. Men det ger väl sig vem som önskar att språka och vem som inte vill det.

Vandringskompis

Hej!
Sitter i samma båt som Malin och har en kompis som backade ur från våra vandringsplaner förra veckan. Jag ska jobba under Fjällräven Classic och planerar att vandra innan eventet börjar, 29 juli-4 aug. Ankommer Kiruna 28 juli med flyget.
Planen är att gå i Vistasdalen, vidare till Nallo för en topptur och sedan Sälka för ytterligare en topptur. Är öppen för andra förslag.

/Mia

Jag är jättesugen på att ge mig ut på vandring i sommar. Hade en planerad men kompisen hoppade av så nu är jag ensam. Jag har samma semesterperiod som du så tidsmässigt skulle det kunna fungera.
/ Malin

Du får gärna lägga till mig på facebook för vidare diskussion! =)
FB-konto: Hanna Alenhag

Vi..

.. är två (en tjej o en kille) som ska gå Padjelantaleden, från Kvikkjokk i söder till Ahkka i norr och sen båt sista biten till Ritsem. Ca 1 mil/dag. Åker v30 fredag kl 18 från Sthlm. 8 dagar uppe och hemma på söndagen med nattåget.

// Jocke

.. är två (en tjej o en kille) som ska gå Padjelantaleden, från Kvikkjokk i söder till Ahkka i norr och sen båt sista biten till Ritsem. Ca 1 mil/dag. Åker v30 fredag kl 18 från Sthlm. 8 dagar uppe och hemma på söndagen med nattåget.

// Jocke

Ca 1 mil/dag???? Du menar nog ca 2 mil/dag eller hur?

/ Bertil

Jag ska också ut och vandra i sommar, har inte spikat någon tid ännu men det borde bli rätt snart.
Jag tänkte gå från riksgränsen till nikkaloukta. Om du tkr det låter intresant är det bara att höra av dig här, skicka ett medelande kanske är bättre iof . / Peter

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg