Vandringskarta Patagonien/Tierra del Fuego

Halloj!
Ska iväg på 2 månaders vandring på egen hand i södra Argentina/Chile i december och januari men det verkar inte vara det lättaste att få tag på vandringskartor på den här sidan av jorden ... vet någon vart jag kan få tag i såna? Letade på nätet men hittade ingen sida där jag kunde beställe och Kartbutiken på Vasagatan i Stockholm kan tydligen inte beställa hem några :(
Finns det kanske någon som har såna hemma som jag skulle kunna få låna för att få någon idé om vart jag ska ta vägen över huvudtaget?!

Tackar!

Lonely Planet

Kika i LP's "Trekking in Patagonia" den har många olika alternativ beskrivna, även på eldslandet har jag för mig. Borde kunna ge en aning om vilka delar som känns lockande.

Hej!
För 2 år sen när jag kollade hade Resebokhandeln inga, men i själva Patagonien var det inget problem att hitta - fast Buenos Aires var svårt oxo.

Hälsningar Manuela

patagonien är dock lite mer än torres del paine ;) o torres del paine var inte ens det finaste området tycker jag ...

Men för de som ska till patagonien kan jag lungt säga att det inte är problem att få kartor på plats, massor olika, inte helt att lita på dock - det bästa är att köpa två av samma område o använda både samtidigt :)

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg