Vandringsbyxor för långa, smala människor finns det?

Jag tillbringar min fritid i jämtland och lappland, fjäll skog och sumpiga myrar. Kan måhända vara så för mig att det kan bli enstaka stick genom stretchen i traversebyxan. Inget jag uppmärksammar men jag är å andra sidan väldigt tålig för mygg. De biter nog mig ungefär lika ofta som andra men jag svulnar inte upp och det kliar bara ett kort tag efteråt. Ex vid fiske barhänt så kan det bli ett problem att myggen kryper runt på exvis händerna och visst kliar det under tiden men säg en timma senare så har det slutat klia och det syns inte längre att man haft myggbett. Mera problem har jag med svidarn men de biter ju inte igenom tyg utan problemet där blir mer att de tar sig in i alla öppningar.

Jag har haft fjällräven oxå och där tror jag nog åtminstånde att man kan utlåva att deras vaxade G1000 är myggtätt.
 
Jag tillbringar min fritid i jämtland och lappland, fjäll skog och sumpiga myrar. Kan måhända vara så för mig att det kan bli enstaka stick genom stretchen i traversebyxan. Inget jag uppmärksammar men jag är å andra sidan väldigt tålig för mygg. De biter nog mig ungefär lika ofta som andra men jag svulnar inte upp och det kliar bara ett kort tag efteråt. Ex vid fiske barhänt så kan det bli ett problem att myggen kryper runt på exvis händerna och visst kliar det under tiden men säg en timma senare så har det slutat klia och det syns inte längre att man haft myggbett. Mera problem har jag med svidarn men de biter ju inte igenom tyg utan problemet där blir mer att de tar sig in i alla öppningar.

Jag har haft fjällräven oxå och där tror jag nog åtminstånde att man kan utlåva att deras vaxade G1000 är myggtätt.

G1000 är som du säger ett ypperligt material. Jag blev nyfiken bara. Vad är "svidarn" och var finns de?
 
Sviarn, svido osv. är jävligt små och elaka knott. Finns i Jämtland, VÄsterbotten och Norrbotten i alla fall.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
markusbacka Vandringsbyxor till tjej med LÅNGA ben sökes! Kläder 6
Erker Erfarenhet av beyond nordic byxor Kläder 0
naturälskaren Felköp? Vandringsbyxor G-1000 Kläder 19
Tobias.H Prisvärda vandringsbyxor Kläder 18
amundsen Vandringsbyxor - storlekar? Kläder 2
Persson.F Vandringsbyxor i storlek XS eller 46 - finns de? Kläder 1
FruNalleman Vandringsbyxor för gravida/stora magar? Kläder 8
Madou Vandringsbyxor i stora storlekar för tjejer? Kläder 14
Wilkas Vandringsbyxor Kläder 9
naturlovisa Vandringsbyxor, hjääälp! Kläder 3
MarkusN Regnbyxor att vandra i/vandringsbyxor som tål regn? Kläder 10
Nauti Förstärkta vandringsbyxor för korta personer Kläder 19
danisko Passform på vandringsbyxor Kläder 5
MagArne Prisvärda vandringsbyxor Kläder 12
aik_putte Vandringsbyxor, Fjällräven vs. Haglöfs Kläder 7
baseman Vandringsbyxor för mig 190cm Kläder 8
Gohan Hjälp att välja vandringsbyxor Kläder 44
sajberjohan Vandringsbyxor Kläder 25
zzeezz Vandringsbyxor? Kläder 40
Vandringsbyxor Kläder 6
Carolientje Skalbyxor för tjejer med långa ben Kläder 3
anejon Skalbyxor för oss med långa ben! Kläder 8
Ahlqvist Frilufsbyxor/klätterbyxor med långa ben (rålängd) Kläder 5
MagArne Byxor för långa och smala Kläder 5
Josefina78 Låga, långa funktionsbyxor för tjejer Kläder 5
SankaBoy Skaljacka med långa armar Kläder 35
karlemyr Polotröjor av bomull som är långa i ryggen Kläder 7
Wessel Täckkläder för långa ben Kläder 3
spiff byxa för långa Kläder 2
bjorn4711 Långa armar Kläder 16
mrhandley Skaljacka för långa Kläder 6
tango Haglöfs damasker, hur använda de långa remmarna? Kläder 1
Långa skidbyxor? Kläder 5

Liknande trådar