Jag och ett par vänner är intresserade av ett par dagars vandring i mellansverige. Jag personligen har snöat in mig på att se Värmland, och speciellt Hovfjället, då jag aldrig varit i den delen av landet och aldrig heller på ett fjäll, däremot verkar den längsta leden där vara lite för kort. Det vi alla är överens om är att vi vill ha vildmarkskänsla med så lite folk som möjligt. En lite mer utmanande vandring går bra, och jag är öppen för att göra en "egen" rutt, det är dock inget jag har gjort förut (är det något man brukar göra?).
Vi har tidigare gått vildmarksleden vid bjursås i dalarna och tyckte att det var en trevlig vandring, dock var det lite mycket bebyggelse för min smak.
Vi kommer att ta oss med bil från Stockholmstrakten, helst har vi en men två bilar är också möjligt om det möjliggör en trevligare rutt. Jag åker dock ogärna mycket längre än 5 timmar bil!
Har ni några bra tips på leder att kika på?
Vi har tidigare gått vildmarksleden vid bjursås i dalarna och tyckte att det var en trevlig vandring, dock var det lite mycket bebyggelse för min smak.
Vi kommer att ta oss med bil från Stockholmstrakten, helst har vi en men två bilar är också möjligt om det möjliggör en trevligare rutt. Jag åker dock ogärna mycket längre än 5 timmar bil!
Har ni några bra tips på leder att kika på?