Jag fuderar jag på att vandra i Pyreneerna i slutet av juni. Området har hittills varit en vit fläck på min karta och eftersom jag kommer att vara grön när jag kommer dit är jag tacksam för tips från dig som känner till området.
Eftersom jag inte har någon reskamrat undrar jag om någon känner till organiserade vandringar. Det ska helst vara inhemska guider då jag vill känna att jag är i Frankrike.
Jag har vandrat i svenska fjäll så länge jag kan minnas och det får gärna vara fysiskt utmanande eller varför inte en temaresa där vi tittar efter blommor...
Jag kommer att resa med flyg till och från Pau. Tydligen ska man kunna åka buss till Col du Poutalet där det finns en "refuge".
Bör man boka rum på dessa "refuges" i förväg?
Ja, det finns hur mycket som helst att fundera över.
/ Gunilla
PS. Du som har varit där. Vad var höjdpunkten på din tur?
Eftersom jag inte har någon reskamrat undrar jag om någon känner till organiserade vandringar. Det ska helst vara inhemska guider då jag vill känna att jag är i Frankrike.
Jag har vandrat i svenska fjäll så länge jag kan minnas och det får gärna vara fysiskt utmanande eller varför inte en temaresa där vi tittar efter blommor...
Jag kommer att resa med flyg till och från Pau. Tydligen ska man kunna åka buss till Col du Poutalet där det finns en "refuge".
Bör man boka rum på dessa "refuges" i förväg?
Ja, det finns hur mycket som helst att fundera över.
/ Gunilla
PS. Du som har varit där. Vad var höjdpunkten på din tur?