Årligen besöker jag de lappländska fjällen över några veckor för en långvandring. Jag uppskattar långvandringar där man går i öde landskap, tältar och s.a.s klarar sig utan några stugor, påfyllning etc. I och med att vattnet är fantastiskt och drickbart uppe i Lappland blir det ju inget problem heller.
Dessvärre är sommarsäsongen ganska kort- och på vintern är det lite väl kallt däruppe för denna typ av vandring (iaf än så länge). Om man skulle vilja uppleva en snarlikt äventyr i södra Europa under vinterhalvåret (jag tänker främst dec-mars) har någon förslag på detta?
Vad jag söker är;
Vildmark
Tältning
Inga människor, stugor etc
Storslagen natur
Enkelhet avseende transport från start till stopp
Någorlunda trivsamt klimat under vintermånaderna
Hyffsat billigt att flyga från
Jag har tittat lite på Mallorca, men där verkar det vara förbjudet med tältning i naturen? Jag har heller ingen uppfattning om hur stora arealer som är s.a.s "vildmark".
Tacksam för konkreta förslag / tips.
Dessvärre är sommarsäsongen ganska kort- och på vintern är det lite väl kallt däruppe för denna typ av vandring (iaf än så länge). Om man skulle vilja uppleva en snarlikt äventyr i södra Europa under vinterhalvåret (jag tänker främst dec-mars) har någon förslag på detta?
Vad jag söker är;
Vildmark
Tältning
Inga människor, stugor etc
Storslagen natur
Enkelhet avseende transport från start till stopp
Någorlunda trivsamt klimat under vintermånaderna
Hyffsat billigt att flyga från
Jag har tittat lite på Mallorca, men där verkar det vara förbjudet med tältning i naturen? Jag har heller ingen uppfattning om hur stora arealer som är s.a.s "vildmark".
Tacksam för konkreta förslag / tips.