Ta en Toy, tugga igenom den och läs vidare.
Men jösses vilka trista kommentarer det radas upp här.
Jag tycker bloggen var kul att läsa - hedervärt att blogga vidare och ärligt skriva om allt upplevt elende i stället för att bara ge upp, rycka ur sladden och åka hem. Om någon 'samarbetspartner' hade blivit itutad att de var fysiskt och psykiskt förberedda för den tur de planerat kunde jag förstå om nån av dem blev fundersamma, men här låter det nästan som om några blivit personligen kränkta eller lurade??
Det var väl en väldigt kool kommentar.
Jo, varför inte?.
Men? Vad är då reklam och vad är gestaltad och ren upplevelse?
Vad är genuint skildrat och vad är konstruerat?
Vad är önskningar och vad är ren och skär här, naivitet och dåligt förberedelse. Är det inte det ‘
gnäll-inläggen ‘ här handlar om.?
Reklamspråket är tror jag idag väldigt smittsamt och önskan om att ‘
vara med’ färgar många personers längtan om det ouppnåeliga i dag. Inte bara att tugga & skriva tuggsmörja, men även att som sagt skriva om oväsentligheter.
Varför vandrar folk inte vidare, och varför känner sig många inklusive jag själv, mig både kränkt och lurad av att läsa sånt här pretentiöst barna-strunt, just som du påpekar? Den frågan är nog svårare att svara på!
Tyvärr, Jag tycker inte det är okej att skriva och ge sig ut för att vandra hela fjällen och sedan sitta och skriva om myggbett och rabarberpaj i stället.
Personligen tror jag inte på sånna där ‘
antivandringar’ och jag instämmer helt i mitt eget gnäll’ om att det här var ett av de värre och samtidigt tristaste fjällvandringarna jag läst om.
Det hade varit mer spännande om dom blivit uppätna av en björn, eller rentav sexmördade på Gäddede Camping!
För, vad läste jag om egentligen?
Men visst, vi är nog överens om att sånna där gråtmilda solnedgångsbilder på Luottolako är väldigt, väldigt trista.