Inte bara de två utsatta ...
... de här två fjällvandrarna inte ska behöva klä skott för all utsidans harm över dåligt uppförande och orutin bland friluftsfolk
Vi vet ju ännu inte vad dom råkat ut för, eller hur dom tagit det. Ett sorts äventyr måste det ju ha varit...
Oavsett vad de råkat ut för och anledningen till det och oavsett hur erfarna eller ej de är så hävdar jag fortfarande, utan att peka ut just de två personerna, att det vore väl bra om sunt förnuft någon gång kunde råda, både bland äventyrare och vi som vet-bättre-än-alla-andra.
Jag kan tycka att det är mycket märkligt att förutsätta att någon annan skall på något sätt ha ordnat det för mig för att jag skall kunna göra saker jag inte klarar av.
Mycket Sovjetunionen och lite vett...
För min egen del om jag skall besöka en stuga, oavsett ägare och skick, så förutsätter jag ingenting annat än att den förhoppningsvis skall finnas där.
Sen är det ju bara plus om allt finns där.
Kanske till och med en brasa som brinner i spisen.
Ibland förvånas jag över inläggen på utsidan.se (säkerligen många som förvånas över mina) som har en nivå som är svår att föreställa sig, ibland är frågorna i nivån med "Om jag är i skogen och är skitnödig, vad gör jag då ?".
Nåja, stundtals är det underhållande.
Endast den förberedde överlever