Vandrarbyxor???

Själv kör jag med ITAB's Traveller.
Dom har några fördelar jämfört med "andra" zip-off.
Dragkedjan sitter under knäet vilket gör, åtminstone för mig, att den inte skaver.

Vill man ha lite luftigare när man zippat av dom så brukar jag rulla upp byxorna något.
Dom är ganska tighta så vill man ha lite luftigare så får man gå upp någon storlek.

//Peter

Om det är 30 grader varmt är väl ett par shorts det rätta alternativet! Det kan vara löparshorts, cykelbyxvarianten (utan vaddering) eller friluftsbyxvarianten, med fickor o grejer. På sommaren tycker jag att det oftast funkar bra med shorts även i regn, det gör inte så mycket att bli blöt om benen. Friluftsbyxor kan man behöva i fjällen för myggen och snöblandat regn, men det behövs inte i Polen antar jag.

Här är t.ex. min dotter och jag i alperna för några år sedan:
http://www.utsidan.se/albums/viewpic.htm?ID=11891&set=

hittat

jag har äntligen hittat ett par! Mamma nästan gapskrattade när hon förestälde sig mig i tajta joggingbyxor med kängor och stor ryggsäck, hm jo det skulle nog sätt roligt ut. Det blev dock ett par McKinley trekkingbyxor, lagom många fickor. Och 350 spänn är ju ganska lagom.
Tack för alla ideer ni har kommit med!
/Emma

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg