Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Generellt sett så brukar jag försöka vara rädd om stigarna jag cyklar på:
Inte sladda/spinna i onödan, inte köra runt pölar och därmed bredda stigar, cykla på spång där det finns, även om det är lättare att köra bredvid, etc...
Det är förvånansvärt torrt i Vålådalen. Stigarna dammade tom på en del ställen och de större blöthålen ligger det ju ändå spång över så det är nog lugnt.
Just den biten förbi Grönvallen tror jag inte spelar så stor roll om man cyklar med tanke på att det är starkt strömmande vatten så är nog vår påverkan liten. Att det ser ut som det gör nu förklarar också varför den leden känns som en uttorkad bäck i vanliga fall...
Den turen som kallas Jörgens på Åreskutan var inte redo att cyklas, väldigt blöt och snöig än så länge. Men med tanke på att delar av den körts med pistmaskin på barmark har jag inte det minsta dåligt samvete för den heller...
Edit: Två bilder från samma tur men på torra stigar...
Hoggar tråden lite... någon som sitter på färsk info om läget på leden till Helags från Kläppen? Funderar på att traska dit vid midsommar, men känns ju lite osäkert just nu.. vågar man boka dit/hemresa tror ni?
Hoggar tråden lite... någon som sitter på färsk info om läget på leden till Helags från Kläppen? Funderar på att traska dit vid midsommar, men känns ju lite osäkert just nu.. vågar man boka dit/hemresa tror ni?
Jag tror det kommer att funka men jag skulle avvaka lite om jag vore du. Håll koll på skutan. När ser hyffsat bar ut kommer det vara ok även i övriga Jämtlandsfjällen. http://www.skistar.com/sv/Are/Skidakning/Webbkameror/