Jag är lite halvnybörjare på längd. Körde en del på tur som barn och ung, sen bara slalom. Nu har jag precis kommit igång igen med mammas gamla skidor från 80-talet med för stora pjäxor.
Tillräckligt för att känna att jag vill köpa egna skidor som passar just mig.
Tänkte att vallningsfria skulle vara bra eftersom jag bara vill slänga på mig skidorna och åka nån gång per helg eller så.
Men i sportaffären tyckte de jag borde köpa vallningsbara skidor, för man retar sig bara på räfflorna annars, de stoppar väl lite i nedförsbackarna. (Hon tyckte jag såg för sportig ut för vallningsfria!! )
Vad tror ni som har mer erfarenhet?
Vallningsfria eller vanliga?
Är det mycket jobb med vallning eller finns det enkla snabbvallor? Orkar inte med att värma och skrapa och hålla på så mycket.
/Anette
Tillräckligt för att känna att jag vill köpa egna skidor som passar just mig.
Tänkte att vallningsfria skulle vara bra eftersom jag bara vill slänga på mig skidorna och åka nån gång per helg eller så.
Men i sportaffären tyckte de jag borde köpa vallningsbara skidor, för man retar sig bara på räfflorna annars, de stoppar väl lite i nedförsbackarna. (Hon tyckte jag såg för sportig ut för vallningsfria!! )
Vad tror ni som har mer erfarenhet?
Vallningsfria eller vanliga?
Är det mycket jobb med vallning eller finns det enkla snabbvallor? Orkar inte med att värma och skrapa och hålla på så mycket.
/Anette