Valenkis

För ett par år sen var det en kvinna som sålde Valenkis på Blocket, köpte 2 par (stora) 45:eek:r av henne då. Har mailat henne om hon har fler, återkommer med svar.
Då 2011 var priset 300:- plus frakt. Knähöga. Har kapat av skaften ca 1 dm. Använder dem med fotlappar, har även sytt mukluks till ett par, funderar på Neos överdragsskor till dem när det är blött i snön.

edit: fick med gummigaloscher men har inte använt dem.

Det var ju ett väldigt bra pris.. hur var kvalitén ?

Mycket bra. Tjock och fin ull, ca 8-10mm tjock. Helt underbara när det är kallt och torrt.
Varit ute i -30 som kallast, med varma och glada fötter. Med riktig ullinnersula, halvtjocka ullsockor och så försvarets yllefotlappar så ska det mycket till innan man fryser:) Och en orsak till det är att de ventilerar bra.

Fina dojjor grabbar..

btw.. mina är på väg - * längtar *
Dear Chuck Norris
Please, be informed that your order #000000-00000 was shipped on Oct, 12
Please allow about 10-20 business days for delivery from Russia by regular International Airmail. International mail is a registered method of delivery that requires signature for delivery.
Tracking number for your order is RA000000000RU

mer bilder..

Bilagor

• val3.jpg
    val3.jpg
    46.9 KB · Visningar: 569
  • val4.jpg
    val4.jpg
    46.4 KB · Visningar: 429
  • val5.jpg
    val5.jpg
    47.7 KB · Visningar: 462
  • val6.jpg
    val6.jpg
    45.1 KB · Visningar: 399
Jag funderade på det med storlekar innan jag beställde, och mailade dom, bara för att vara säker.
If you are from Sweden, write in Comments your European size and the length of your feet.
We will send you the right size.

Sincerely,
Yuri
Så jag skrev att jag brukar köra på 43 och längden på mina fötter är strax över 26 cm. Dom valenkis jag fick var märkta 42 på en tejpbit, men lär rymma både 1 & 2 par extra sockar eller fotlappar, så det är inga problem.

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg