Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Är du tankeläsare?
Jag satt igår och skrev på den här artikeln, så du tvingar mig att publicera Bygg om din tunga ryggsäck
Jag tänkte nämligen ha en liten följetong på Fjäderlätt om just det - trimma min Vulcan steg för steg och se hur mycket man kan komma ner i.
Steg ett, med hjälp av sprättmoj, trimmar säcken med ungefär 900 gram. Till 2 kg, alltså. Inte så dumt för en säck som kallades "tungbärarens dröm" i Utemagasinet. Sprättmojtrimmandet tullar ju inte en enda millimeter på bärsystem eller slitstyrka.
Mohahaha... Bäst att fodra mössan med lite (UL?) aluminiumfolie? Tack för den artikeln, låter som en helt ok vikt. Att Vulcan dessutom är vackert grön är förstås ett estetiskt plus som gör den lättare att bära.
Jocke, jag vill minnas att du redan har min adress - i alla fall mailade jag ett gäng typtentor till dig för ett par veckor sedan.
Jo visserligen, men om man (som du) redan sitter med en säck så kan det ju vara intressant att veta hur man kan enkelt kan förbättra den utan att ruinera sig. Skulle jag köpa en ny säck idag så ser Crux AK57 onekligen mycket attraktiv ut.
Helt sant - det roliga är ju att till och med lätta säckar går att trimma. Vi ser fram emot rapport!
Men vi får se, kanske det faktiskt går att göra åtminstone en V70 av min traktor. Som Sven säger: man får taga vad man haver när man tager vad man haver.
Halkade in här på väg nån annanstans. Om tomvikten på ryggan betyder nåt, så låna en våg i affären och be att få väga den. Fabrikens viktsuppgifter är nästan alltid för låga. Lycka till! / Kanotguiden, som inte bara paddlar.