Jag funderade tidigare på poncho, men än så länge inte blivit av. Hade tänkt skaffa mig en poncho som kunde användas som tarp. Vill minnas att de är för små att man skulle kunna sova under dem, men spänna upp som ett regnskydd eller som extra botten under tältet.
Men som sagt, inte blivit av och lite osäker om jag skulle få någon nytta av själva ponchon vid regn, eller sedan en liten tarp i lägret
Jag tänkte först lite liknande att jag skulle kunna använda regnponchon till något mer, som skydd av något slag men jag har insett att jag får inte plats med flera sorters regnkläder i min ryggsäck längre så det får bli ett kompakt och tunt regnställ för min del.
Får nog hålla mig borta från vassa prylar, buskar osv kanske så att inte regnstället rivs sönder för jag har ingen koll på hur tåligt ett sådant tunt regnställ kan vara.
Samtidigt så är det väl ingen större fara att bli lite blöt och kall för min del om det nu skulle hända för jag kommer inte vara så långt ifrån varken Abisko fjällstation eller stugor ifall problem skulle uppstå.
Senast ändrad: