Val av paddel

Testade Robson Voyager i helgen (hyrde en för 20:) Grymt fin förutom en detalj.... Svårt att vet hur man håller den då ju skaftet är runt. Nån som har tips på om man kan få det mer ovalt på nått lätt sätt? Testade lite rollar och hade svårt att veta hur jag hade bladet. Orutin kanske?

Kanske en vanesak. För min del är det inget problem... Har knappt ens tänkt på det där... Om du inte släpper taget när du välter borde du ju hålla rätt (när jag är osäker så släpper jag ena handen och känner hur bladet ligger).

En tanke från min fantasi; kan man kanske tejpa fast en tunn list på framsidan av skaftet, typ under fingerleden...

Det finns färdiga "lister" att köpa som man limmar fast och sen lägger en krympslang över.
Har kört med det på alla mina paddlar både för att få ett skönare grepp och för att kunna känna sig fram under vattnet när man rollar. Tycker det funkar bättre än ett ovalt skaft i o m att du får en "markering" i längsled (en tydlig kant där listen börjar) också..

/ Ulf

can differ

Hi Anders, the shafts from Robson are heated and squeezed to give an oval grip, I have altered a few in the past for those who want a more defined grip by either re heating them or splitting the paddle and putting an indicator under shrink wrap, also some are more defined from the beginning.

You can call me and I can see if we can help you if you like.

MVH

JAmes / Kajaktiv
070-662 1995

tomatchili; sa:
Testade Robson Voyager i helgen (hyrde en för 20:) Grymt fin förutom en detalj.... Svårt att vet hur man håller den då ju skaftet är runt. Nån som har tips på om man kan få det mer ovalt på nått lätt sätt? Testade lite rollar och hade svårt att veta hur jag hade bladet. Orutin kanske?

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg