Äger själv en Muirwood av 2008års modell! Ja den har stålram, även 2009 års modell.
Det är en ruggigt fin cykel för pengarna trots att priset på cykelnetto stigit med en tusing!
Har själv en Tubus Logo bak och en Tubus Tara fram, tror det kvittar vad du använder från tubus då det säkerligen är bra oavsätt! Jäkligt lätta och robusta grejer som inte alls känns klumbiga, helt klart att rekomendera, men det funkar även med biltemas (som faktiskt sitter sjukt stabilt på en annan hoj i husetI), framförallt lowridern Tara är av betydligt bättre vara än andra märken jag stött på. Är själv 186 cm lång och har en 20.5 tums ram! Skulle säga att mellan 178-190 så är den okej, 21tummaren ska du vara aningen länge för. Hjulbasen är inte fullt så bred som på de renodlade touringhojarna (Surly etc.), men fullt tillräckligt för att slippa stöta i väskorna baktill med hälen i första taget. Kan dock vara så att du får skjuta dom så lång bak det är möjligt på din pakethållare, om du har större fötter Men det löser sig med lite justering.
Skulle vilja säga att den har de perfekta byggstenarna för en bra ingångscykel, inget är bäst men det mesta är riktigt bra. Byt gärna bakhjul, styre, och nav.
Sadeln är skaplig men absolut inte som en brooks! Släng på andra däck direkt, pakethållare fram/bak och skärmar så tror jag du blir kanonnöjd! Räkna med 8000kr minst, totalt innan du börjar byta förslitningskomponenterna efter en tid!
Med tiden kan du känna dig fram, tycker nästan det är bättre än att köpa en komplett touringcykel för liknande pris. Du har här istället möjligheten att bygga på cykeln med det DU vill!
Bra service på cykelnetto för övrigt.
/Sebastian
You had me at hello
Får bli en sådan. Det bästa är väl egentligen att själv känna sig fram och lära känna delarna. Har planerat en del kortare cykelturer över några dagar eller veckor, så då får jag nog en hel del bra erfarenhet som jag kan använda för att göra lite custom modifieringar