Med ålderns rätt
Jag var till Trapperfabriken 3 gånger för dryga 2 år sedan, (dit jag har så där 20 km) när jag beställde min Albacore i specialutförande (enda exemplaret i landet?) och även om jag inte snokat upp hur gamla ägarna är så förvånar det mig inte ett dugg om dom med ålderns rätt kanske vill sälja företaget och dra sig tillbaka efter ett långt yrkesliv.
Hittar de sedan rätt köpare så kan Trapper nog öeva vidare och utvecklas.
Hans F som skriver här ibland och har konstruerat kajaker åt Trapper de senaste åren vet kanske mer.
Per.
Jag hörde häromdagen - av en Trapper-återförsäljare - att Trapper-företaget blir uppköpt av någon annan part nu den kommande veckan. ÅF'en visste inte vem köparen är och ännu mindre varför de köper företaget. Detta behöver inte betyda att det är någon ko på isen - men det kan också vara så att nya ägaren ändrar i produktsortimentet, eller kvalitetskraven eller annat ...
Beställde själv en Trapper Royal i karbon - med Lettmannpedaler och hål för VKVs självräddningssystem
Jag var till Trapperfabriken 3 gånger för dryga 2 år sedan, (dit jag har så där 20 km) när jag beställde min Albacore i specialutförande (enda exemplaret i landet?) och även om jag inte snokat upp hur gamla ägarna är så förvånar det mig inte ett dugg om dom med ålderns rätt kanske vill sälja företaget och dra sig tillbaka efter ett långt yrkesliv.
Hittar de sedan rätt köpare så kan Trapper nog öeva vidare och utvecklas.
Hans F som skriver här ibland och har konstruerat kajaker åt Trapper de senaste åren vet kanske mer.
Per.