Vätska

När jag och kompisen åker till alperna i sensommaren vill vi kunna ha med oss tillräckligt med vatten mellan påfyllningsställena, det är ju torrt i luften på höga höjder.

Jag har en Lundhags V8>70 ryggsäck som jag skulle vilja bära ett vätskesystem i. Finns det någon här inne som kan tipsa om ett vätskesystem på ~2 liter som får plats i den invändiga sidfickan? Skulle vara guld.

Hur är annars praxis på vätskesystem, ni som äger ett, lägger ni det bara rakt ner i syggsäcken elelr köper ni en ryggsäck som är anpassat för just detta???

många ryggsæckar av større storlekar har en ficka till "camelback" inne i det stora facket. har den inte det så brukar jag lægga den øverst førre jag stænger sæcken eller i topp locket.

det finns olika system. har testat två: "msr" som funkade kanon, vældigt slitstarka i någon typ av tyg material men vattentætt så klart. och "camelback" som jag tyckte funka bra men "msr" var bættre.

ett tredje mærke(som jag inte testat sjælv men som vænner har haft ær "pltypus" och de var nøjde.

kom bara ihåg att slangen fram til munnen kan frysa så kosta på deg isolering før några kronor(til "msr"kostade dette 80 - 90 kr)før att slippa detta.

robert

Min lundhagsrygga är ju tyvärr inte speciellt förberedd för ett vätskesystem, det är därför jag gärna tar reda på om någon fylld påse passar bättre än en annan i det vanliga sidofacket innuti väskan...

I affärer är det ju tyvärr inte så populärt att fyla vätskesystemen med vatten när man provar om dom passar i ryggsäcken :-D

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg