Det var fiffigt, det har inte slagit mig att jag kan göra så.
När det gäller beg. stereo, HIFI, så kan verkliga kap göras nu när många nästan slänger bort de gamla lösa enheterna de köpt en gång dyrt, MARANTZ var ju mitt favvomärke förr, as-snygga knappar,rattar,snygga ljussatta fronter,sirliga ädelträdekorer på högtalarfronterna, ja helt enkelt en verklig prydnad för bokhyllan, men vilken plats det tog !
Rullbandarnas era får man inte glömma, stora på högkant spelare med fyra kanaler,stora bandrullar som gick sakta runt i timmar...
Var tog Bang Olufsen vägen med sina häftiga tekniska lösningar som låg före allt annat ?, finns dom kvar ?
Har själv använd mig utav knepet att lämna tillbaka grejer hos CO och få kontanterna tillbaka istället för att ha en fånig check som måste användas hos dem. Inom 30 dagar brukar man kunna lämna tillbaka det mesta, undantaget förbrukningsvaror givetvis.
Den första "riktiga" stereon vår familj köpte var just ett paket Marantz. I deras klassiska guld/champange färg. Morsan har fortfarande kvar den och allt funkar förutom att kassettdäcket blivit väldigt kinkig med band, klarar bara 60 min och det måste vara sådana (nya) som inte kärvar det minsta.
Skulle kunna nöja mig med en 4 kanalig Revox A77 men helst skulle jag vilja ha en åtta kanalig Studer rullbandare hemma. Vika hädan Mp3, iPod och Spotify
B&O lever kvar i allra högsta grad.
/mats