Värsta kapet

Du menar att man inte ska tokvarva dem bara för att motorn spinner så härligt? Det kan ligga något i det...

Jag fick göra det för morsan när hon skulle spola tråd, jag älskar det än att stå på gasen...rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr:)

Den gick billigt !, frakt 150:.....frugan hoppas på mer pluring för den, men jag får visst behålla den efter en del strategiska dåd från min sida, hon har börjat plugga så hon önska en massa saker i samband med det, aha tänkte jag, ypperligt strategiskt tillfälle att ge henne lite "ekonomiskt utrymme ", sagt o gjort, hon har handlat kläder,almanacka,pennor nya,block,USB minnen,glasögon,smink(?),ryggsäck Everest, skor etc,
efter det så sa frugan en dag i förbifarten............."du peter, du kan ha kvar den där symaskinen, den kanske du behöver om den andra strejkar eller nåt..."................
sa hon en dag efter att ha fått dåligt samvete för all sponsring till hennes studier...

Ska det va så här ? är jag ett kräk, en äkta Fridolf ?, ska jag slå näven i bordet ?, jag får gå o handla på loppisar, hon på stans modebutiker, nya grejor....

Nu är jag på jakt efter en kasettbandspelare, jag har massor av kassetter jag vill höra som jag spelat in sedan 1970...såg att Expert hade en för 999:- o man fick en check att handla annat för 250 :-, kan de va nåt ?
Frugan är förhandlingsbar nu, kanske ska slå till ???

Frugan säger att vi inte behöver kassettbandspelare, vi har CD, det duger säger hon..vad vet hon om musikupplevelser på gamla kasseter där det ibland kommer in personer från länge sedan som pratar, då man man råkat spelat in dem när man sluntit på recordingknapparna, dä händer aldrig med CD skivorna, de är urtrista...:(

Försök inte Peter!

Du älskar loppisar. Dessutom delar hon ju hus med alla dina "fynd", så du kan kosta på dig att vara snäll. Det är min gube och han är ingen Fridolf! Anna

Du älskar loppisar. Dessutom delar hon ju hus med alla dina "fynd", så du kan kosta på dig att vara snäll. Det är min gube och han är ingen Fridolf! Anna

Jo du har nog rätt, hon brukar säga att jag inte är ett lallande fån som en del karlar är, du kan säga ifrån, be mig dra när jag är jobbig, det är bra säger hon, får väl ta till mig det då...

Nu är jag på jakt efter en kasettbandspelare, jag har massor av kassetter jag vill höra som jag spelat in sedan 1970...såg att Expert hade en för 999:- o man fick en check att handla annat för 250 :-, kan de va nåt ?
Frugan är förhandlingsbar nu, kanske ska slå till ???

Frugan säger att vi inte behöver kassettbandspelare, vi har CD, det duger säger hon..vad vet hon om musikupplevelser på gamla kasseter där det ibland kommer in personer från länge sedan som pratar, då man man råkat spelat in dem när man sluntit på recordingknapparna, dä händer aldrig med CD skivorna, de är urtrista...:(

Eftersom du inte tycks vara rädd för att köpa beg. ska du naturligtvis slå till på den här om den är funktionellt OK. http://www.blocket.se/halland/Kassettdack_23499824.htm?ca=10&w=3

/mats

Jo jag är gift,men när jag beskriver frugans baksidor så är det med glimten i ögat, hon gör så mycket för mig så jag ska inte klaga, men lite kärringskämt måste man ju dra, det gör tanterna om oss sägs det...
Tex att vi inte kan tvätta, vi blandar hej vilt färger, hänger upp så det blir skrynkligt, osv...

Tack tafone för tipset, synd att jag såg det försent, jag köpte en ny på Expert för 999:-, den har FM sändare, perfa i bilen !, o CD, radio, kassettbandspelare + aux-uttag till youtube-musiken jag spelar in där ibland, el. spotify.

Fick en check på 250:- den ingick i köpet, så den kan jag köpa patroner för, nu har de sänkt bandare till 750 :- men då får man ingen check...typiskt sjuk prissättning.
Förr köpte man en cykel, nu köper man en tvättmaskin, då ingår en cykel...

Tack tafone för tipset, synd att jag såg det försent, jag köpte en ny på Expert för 999:-, den har FM sändare, perfa i bilen !, o CD, radio, kassettbandspelare + aux-uttag till youtube-musiken jag spelar in där ibland, el. spotify.

Fick en check på 250:- den ingick i köpet, så den kan jag köpa patroner för, nu har de sänkt bandare till 750 :- men då får man ingen check...typiskt sjuk prissättning....

Tja en dylik kombimojäng är ju rätt praktisk.

Men för min del är det själva tanken på att en gång få äga en Nakamichi (helst Dragon!) som lockar av nostalgiska skäl. När det en gång begav sig hade man ju bara veckopeng och det räckte ju inte långt.....

Går väl bra att lämna tillbaka inom 30 dagar, få dina 999kr och sedan köpa en ny för 750kr istället.;) Då har du 249kr att handla för var du vill istället.

/mats

Tja en dylik kombimojäng är ju rätt praktisk.

Men för min del är det själva tanken på att en gång få äga en Nakamichi (helst Dragon!) som lockar av nostalgiska skäl. När det en gång begav sig hade man ju bara veckopeng och det räckte ju inte långt.....

Går väl bra att lämna tillbaka inom 30 dagar, få dina 999kr och sedan köpa en ny för 750kr istället.;) Då har du 249kr att handla för var du vill istället.

/mats

Det var fiffigt, det har inte slagit mig att jag kan göra så.

När det gäller beg. stereo, HIFI, så kan verkliga kap göras nu när många nästan slänger bort de gamla lösa enheterna de köpt en gång dyrt, MARANTZ var ju mitt favvomärke förr, as-snygga knappar,rattar,snygga ljussatta fronter,sirliga ädelträdekorer på högtalarfronterna, ja helt enkelt en verklig prydnad för bokhyllan, men vilken plats det tog !, o va med sladdar,kontakter.....massor....baksidan på apparaterna var som tagen från en rymdstations kopplingspanel med alla uttag o sånt,...man försvarade de lösa enheterna, kasett,gramofon,radio,förstärkare med att om nåt pajar så behöver man inte lämna in hela stereon.
Rullbandarnas era får man inte glömma, stora på högkant spelare med fyra kanaler,stora bandrullar som gick sakta runt i timmar...
På den tiden (70-80talet) så tävlade många med hur många watt det var, helst runt 150-200 watt skulle det vara..och bra skulle det låta, jag hade hembyggda stora högtalare 12 tums basar, det vibrerade i hela lägenheten när man drog på...de va tider de....

Var tog Bang Olufsen vägen med sina häftiga tekniska lösningar som låg före allt annat ?, finns dom kvar ?

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg