VärmeHandskar?

Hej alla, reggade mig nyss för att skapa denna tråd. Vet inte om den är placerad rätt dock!

Har börjat jobba på ICAs fryslager för 2 månader sen, mitt enda problem är att mina händer tar rätt mycket stryk av kylan.

Har prövat 3 olika sorters vantar, inkl Kjell & Company's egna handskar med batterivärmare. Inget har funkat!

Är livrädd för att permanent skada mina älskade händer, så skulle uppskatta tips och förslag på handskar för extrem kyla. Elvärmare är förmodligen något jag är ute efter.

Pris spelar inte så stor roll, så länge det inte går över 2500 kr.

Helst ska dem inte innehålla läder.

Tackar på förhand!

/Henke

Hur mycket fingerfärdighet måste du ha?
Skulle du kunna utföra ditt jobb med tjocka tumvantar,
kombination av tumvantar/5-fingerhandske eller 3-fingervante?

Hur mycket fingerfärdighet måste du ha?
Skulle du kunna utföra ditt jobb med tjocka tumvantar,
kombination av tumvantar/5-fingerhandske eller 3-fingervante?

Tack för det snabba svaret!

Endast pekfinger samt tumme måste vara "fria" för att kunna använda min s.k scanner. Om det var det du undra över.

Då skulle jag föreslå något som liknar denna 3-fingervante.

Två svårigheter finns dock:
1 de riktigt varma är gjorda i läder, läder är mode just nu
2 helt fel säsong

Hestra har denna variant i syntet men den är inte jättevarm: Gauntlet Se 3-finger
Det finns ett tjockare foder man kan köpa till: Hestra Armyleather Expedition Liner, men den verkar helt slut för säsongen. Kanske går att få tag på via direkt via Hestra, misstänker du får gå upp en storlek för att få plats med det tjockare fodret.

För det första, använd muddar, det gör skillnad.

Några tips:

Filtad ull värmer gott finns här:
De kanske kan göra trefingervantar åt dig med latex på fingrarna.

Det finns flera leverantörer av el-vantar, men då måste du hosta upp en bra slant.

Vad du än väljer, köp en riktigt tunn linerhandske i merino att ha under. Finns på Naturkompaniet och Addnature bland annat. Även XXL brukar ha. Rekommenderar märket Hestra.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg