Värmebeständigt lim

JB WELD

nermander; sa:
Brune; sa:
Har du artikelnummer eller sidnummer i katalogen ?

Nä, brukar knata in på Clas O här i Kista på lunchen ibland och såg det i hyllan där.

Hej,

Köpte hos C.O igår
art nr: 34-3468
AUTO-MARINE Epoxy Lim á 99:-

Jag kollade modellbeteckningen på baksidan av förpackningen, där står 8272sc och den ska funka enligt Don Johnstons byggbeskrivning (8272 står det i beskrivningen och 8272sc på förpackningen, men det torde vara samma produkt).

0,6mm borr behövs också för att göra hålen, t.ex.
30-8632 3st 0,6mm á 49:-

För påfyllningshålet vet jag inte vad som är bäst ännu, plåtskruv verkar ju enkelt men hur bra är det ?
Någon som testat det eller andra varianter ?

Re: JB WELD

mattiasj; sa:
För påfyllningshålet vet jag inte vad som är bäst ännu, plåtskruv verkar ju enkelt men hur bra är det ?
Någon som testat det eller andra varianter ?

Med plåtskruv gäller det att hitta en kort skruv som är ordentligt konisk (för det är själva gängan som ska täta, man drar den alltså aldrig helt igenom).

Jag uppgraderade rätt fort till mutternit och en vanlig M4-skruv. Men numera har jag gett upp Photon Stove till förmån för en helt vanlig "Pepsi-stove" (dock inte gjord av Pepsi-burkar utan andra burkar). Photo Stove har visserligen hög effekt, men är svår att tända (svårt att anpassa förvärmningen) och har sämre verkningsgrad.

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg