Världens lättaste super duper ultralätt tält

Jag tyckte tältet verkade klart intressant med tanke på vikten och priset. Återkoppla gärna med kommentarer när du prövat det lite.

Sent from my HTC Vision using Tapatalk

Bestämde mig för att beställa tält idag för jag verkar ha hitta en vettig och ganska lätt för en billig peng och tejpade sömmar..

Det blev en Roben Mynthos Duo för 1570kr på REA Ordpris 3300kr
Dubbla ingångar och absid 1,8kg

http://www.outlife4u.se/index.php?p...roduct_id=1048&option=com_virtuemart&Itemid=1

Påminner en hel del om Tarptent Double Rainbow

Gratulerar till ditt köp ! För 1570kr verkar det rimligt med 1,8 kg tält från inte helt okänd tillverkare. Även bättre färg än Rainbow's grå ! Var hittade du den på REA ?

Bestämde mig för att beställa tält idag för jag verkar ha hitta en vettig och ganska lätt för en billig peng och tejpade sömmar..

Det blev en Roben Mynthos Duo för 1570kr på REA Ordpris 3300kr
Dubbla ingångar och absid 1,8kg

http://www.outlife4u.se/index.php?p...roduct_id=1048&option=com_virtuemart&Itemid=1

Påminner en hel del om Tarptent Double Rainbow
Har du fått tältet? Hoppas du är nöjd!
Jag försökte beställa ett annat tält på deras (wildoutdoorlife) rea, men det var slut och webshoppen var inte uppdaterad. Pengarna kom tillbaka till mitt konto efter några dagar.

Har bara rest upp den i vardagsrummet och den verkar va bra kvalité på den,fick inte nå bra sträck på absiden men har planer att tälta nästa helg..

Ytterduken går ända ner som är ett plus och att inner/yttertält reses samtidigt och många fästpunkter i duken,tältbågarna på utsidan så får nog vinden mindre grepp än med bågkanaler som de brukar va i tunneltält och att de finns möjlighet att få de riktigt stadigt med extra stormlinor i bågarna om det behövs..

Enligt köksvågen 1790g

Tack! Har ett Robens Trailstar1 och den ska väga 1,9kg men den vägde 1,7k i min digitalvåg,klippte bort alla bär och kompremmar som påsen hade så kom jag ner till 1650g om jag kommer ihåg rätt.

Har vägt mitt Optimus crux Terra solo gaskök och de diffar på 4g så vågen verkar stämma rätt bra..

Enligt tillverkaren ska Mythos duo väga 1,88kg och mitt 100g mindre,ska kanske tillägg att i packpåsen var en fast sydd instruktionslapp ca 10x20cm och ett något mindre innertält som jag klippte bort, samma sak på min Trailstar1.. men dom väger knappast mer än 10g

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg