världen är inte sig lik...

Ja det var intressant! Jag har hört den nämnas tidigare..
nominerad till scandinavian outdoor award, i butik mars 2011, rek utpris 171 euro.
PDF: http://www.scandinavianoutdooraward.com/wp-content/uploads-soa/2010/11/KlättermusenHugin.pdf

Dock så avslöjade Martin fjäderlätt detta redan i september här på utsidan.

Edit: Den ser ju grym ut, känns som det verkligen tänjer på gränserna, och med tanke på att det är klättermusen så är den säkert bra att bära också! Skönt att man inte skryter om hur man kan ta av ditt och datt för att få ner vikten, utan att man har gjort säcken lätt i grunden!
Vikt och utrymmesmässigt så ligger den i i klass med Golites Jam och Pinnacle-säckar, undra vad som är bäst att bära..

Edit: Men undra varför toppstramarna är så långa, kanske ändras, annars får man väl fixa det själv. :)

Edit igen: Är det dubbla öppningar på säcken? Ser ju ut som en andra rullöppning mitt på baksidan, men jag ser inga krokar eller spännen för att kunna öppna..

Senast ändrad:
toppstramarna kan säkerlkigen fästas i dom övre två fästena, därav att de är så långa. Mitten grejen verkar konstig, annars är jag också nyfiken på den. Men färgen... varför något som mest kan likna "spy grön"?

Färg

Jag tycker att ryggan ser intressant ut men har svårt att motivera färgen. Jag har GG Nimbus Meridan i blå färg och har haft den i flera år. Än idag är jag inte trött på färgen, den är ju klassisk. Men om man ska ha spygrön färg i flera år....Orkar man se färgen då? Om jag ska köpa en produkt som ska hålla i många år, då bör färgen vara neutral eller bra på något sätt att det blir vacker patina på produkten.

Senast ändrad:
Två öppningar

1. till huvudfacket
2. till en mindre ficka. Står i pdfen längre upp "Specific features .....external roll
top pocket....känns som en smart lösning.

Tror jag är den enda här som faktiskt gillar färgen :)

Nejdå du är inte ensam. Ljus björklövsgrön, hur snygg som helst. Jag har en softshell i liknande nyans som jag tror kommer fungera utmärkt till denna säck.

1. till huvudfacket
2. till en mindre ficka. Står i pdfen längre upp "Specific features .....external roll
top pocket....känns som en smart lösning.

Tror jag är den enda här som faktiskt gillar färgen :)

Men der är alltså en ficka på rullöppningen, men det ser ut att vara en ficka i mitten också?

Grönt är skönt

Jag tycker att färgen är av underordnad betydelse. Funktion, hållbarhet och vikt är det viktigaste;).
Att KM har tillverkat denna ryggsäck torde enligt mig borga för att produkten håller hög kvalité. Blir intressant att ta del av eventuella recensioner framöver.
Färgen är i det här fallet okej!;)

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
komfortPerZonen Blöta trailrunners när man inte rör på sig? Lättpackning 56
Kilo Lima Äta upp sig innan vandring Lättpackning 49

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg