Det verkar som flera här på forumet både paddlar ensamma och är ute på vintersäsongen i kajaken. Ni har säkert rätt grejer på er för att klara er OM ni skulle välta med kajaken.
Men - välter ni någon gång då? Jag ser sällan någon berätta om det i så fall o jag undrar hur ni hanterat situationen. Rollar ni upp allihopa - även ni som har snabbare havskajaker?
För ni är väl inte alltid minst två o kan köra kamraträddning (vilket kanske bör rekommenderas, men den diskussionen behöver vi inte ta här).
Kan du rolla upp din havsracer eller använder du flottör om det skulle bli så?
Eller är du aldrig längre ut än att du kan simma iland?
Berätta gärna lite om hur du hanterar situationen.
(tråden skriven lite med er i åtanke som är ute o "smygtränar" inför kommande säsongs tävlingar av olika slag o för att få lite tips )
Men - välter ni någon gång då? Jag ser sällan någon berätta om det i så fall o jag undrar hur ni hanterat situationen. Rollar ni upp allihopa - även ni som har snabbare havskajaker?
För ni är väl inte alltid minst två o kan köra kamraträddning (vilket kanske bör rekommenderas, men den diskussionen behöver vi inte ta här).
Kan du rolla upp din havsracer eller använder du flottör om det skulle bli så?
Eller är du aldrig längre ut än att du kan simma iland?
Berätta gärna lite om hur du hanterar situationen.
(tråden skriven lite med er i åtanke som är ute o "smygtränar" inför kommande säsongs tävlingar av olika slag o för att få lite tips )