Väghållaren utsätter cyklister för fara

Google street view

Ni som vill kolla om en väg är 2+1; prova med Google maps och street view. Google har numera fotat så gott som alla större vägar i Sverige. Kolla dock fotodatumet, det kan ju hända att vägsträckan har blivit ombyggd efter att Google varit där och fotat. Även flygbilder kan vara till god hjälp.
 
Felvänt brunnslock

Jag har i sådär 20 år (sedan dom klantade sig) skrivit 2 brev om året till kommunen att dom vände ett brunnslock 90 grader fel (med springorna parallella med cykelbanan) och ”glömde” asfaltera cykelbanan efter något slag av reparation, men det är bara arbetsvägrare som jobbar där.

När dom vände på brunnslock så hade jag en annan cykel med smalare däck. Ett under att ingen fastnat där.

Jag har sedan dom lyckades med konststycket att vända detta brunnslock fel bara ”hittat” ett sånt till på alla gator och cykelbanor i hela stan.

Per
 

Bilagor

  • brunnslock IMG_1571.jpg
    brunnslock IMG_1571.jpg
    124.8 KB · Visningar: 340
Haha, jag bor i Shanghai i ett hus med underjordiskt garage, och skulle bara rulla nerför den långa rampen med cykel. Plötsligt gjorde jag en saltomortal över styret på något vis, och befann mig i nästa ögonblick liggande i motsatt färdriktning UPPFÖR rampen, med cykeln över mig, och fattade inte ett smack! Avrinningsgaller i "neråtriktningen"... Blåmärket på ena låret var magnifikt!
 

Liknande trådar