Jag tänkte besöka grottorna Örnnästet och Falknästet som ligger i närheten av Iggesund strax söder om Hudiksvall. Jag är dock lite osäker på hur jag ska komma dit. Den enda vägbeskrivningen jag har är denna från SSF:s hemsida:
"Grottorna Örnnästet och Falknästet har troligen också de neotektoniskt ursprung. De ligger 1,5 km söder om Boda bruk, 250m m ONO respektive 200 m NNV toppen 297,5 på topografiska kartan."
Eftersom jag inte har någon topografisk karta över området har jag lite svårt att lokalisera platsen exakt. Jag skulle vara väldigt tacksam om någon kunde markera platsen på en karta och posta bilden här.
Om ni vill får ni gärna ge en liten beskrivng av själva grottan också.
MVH
Gunnar
"Grottorna Örnnästet och Falknästet har troligen också de neotektoniskt ursprung. De ligger 1,5 km söder om Boda bruk, 250m m ONO respektive 200 m NNV toppen 297,5 på topografiska kartan."
Eftersom jag inte har någon topografisk karta över området har jag lite svårt att lokalisera platsen exakt. Jag skulle vara väldigt tacksam om någon kunde markera platsen på en karta och posta bilden här.
Om ni vill får ni gärna ge en liten beskrivng av själva grottan också.
MVH
Gunnar