Efter att ha läst dom tidigare inläggen får man intrycket att det är extremt svårvadat i Sarek.
Åtminstonde vid högt vatten.
Någon skriver om en nära döden upplevlevelse! och en annan om att han hade vatten till vaderna?
I mina öron låter det inte så svårt men jag vet ju inte hur strömt vattnet brukar vara och hur breda jokkarna är.
I fjol plumsade jag i Kaitum älven men då var vattnet över 2 m efter att jag försökt hoppa från sten till sten för att ta mig över på forsnacken.
När jag gick tillbaka i den strida forsen så var vattnet åtminstånde en bit över midjan.
År vaden i sarek svårare en så så avstår jag nog.
Självklart hade jag lätt packning och det löste sig bra till slut.
Finns det någon som kan ge en lite mer "seriös" beskrivning av dom eventuella förhållandena vid högt vatten respektive lågt.
Jag tänker nämligen vandra själv och har bara lite erfarenhet av vadning.
När är det "bäst" att vandra i Sarek?
Mvh
Micke
Åtminstonde vid högt vatten.
Någon skriver om en nära döden upplevlevelse! och en annan om att han hade vatten till vaderna?
I mina öron låter det inte så svårt men jag vet ju inte hur strömt vattnet brukar vara och hur breda jokkarna är.
I fjol plumsade jag i Kaitum älven men då var vattnet över 2 m efter att jag försökt hoppa från sten till sten för att ta mig över på forsnacken.
När jag gick tillbaka i den strida forsen så var vattnet åtminstånde en bit över midjan.
År vaden i sarek svårare en så så avstår jag nog.
Självklart hade jag lätt packning och det löste sig bra till slut.
Finns det någon som kan ge en lite mer "seriös" beskrivning av dom eventuella förhållandena vid högt vatten respektive lågt.
Jag tänker nämligen vandra själv och har bara lite erfarenhet av vadning.
När är det "bäst" att vandra i Sarek?
Mvh
Micke