Mmm, precis. Nu kanske det redan finns, men annars borde det uppfinnas vattentäta dragkedjor. Det finns ju de där som är mer vattenskyddade, men jag är skeptisk till att de klarar trycket på en meters djup. Jag använder själv en impregnering för dragkedjor som en del dykare använder till sina dräkter osv, men det förutsätter ju att "tygdelarna" av dragkedjan är vattentäta. De borde väl gå att sy i något vattentätt material!?
Det vore verkligen klockrent att vada i regnbyxorna, men har man såndana här "high-tech" brallor med dragkedjor så straffas man tydligen för det
Det pinsamma är att om man skulle ta ett par "vanliga" regnbrallor skulle vaden fungera bra, men å andra sidan andas de inte och har en del andra nackdelar också.
Ingen som vet om det finns några grymma regnbrallor som både är lätta, vindtäta, andas och har _vattentäta_ dragkedjor från typ knäna och ner? Gärna billiga också
En tanke jag annars hade var att det borde gå att sy in ett kilformat vattentätt tygstycke vid dragkedjorna, så att man får funktionen av att kunna trä byxan över kängorna, men ändå ha vattentätt innanför själva dragkedjan. Det blir nog ingen hit att göra det själv, men en tillverkare borde kunna ta fram en smidig lösning tycker jag. Om det inte går att göra dragkedjorna helt vattentäta alltså.