Visste och visste?
Jag har själv aldrig innehaft/använt några vadare och har ingen egen erfarenhet av dessa.
Utifrån tidigare diskusioner, är jag fortfarande inte säker på att jag skall skaffa ett par gortexbrallor för femtusen spänn.
Eftersom jag likväl som en del andra i detta forum är behäftad med ett visst mått av beslutsångest, ville jag höra de sista förlösande råden.
Har ju ingen obegränsad kassa för fiskeprylar, även om det kanske skulle tyckas så. Prioriteringar drabbas vi alla av, tror jag.
För min del kommer vadarna i huvudsak att användas till vår-/höstkallt vatten i Stockholmsområdet, inga långpromenader på landbacken.
Hur mycket och vad för kläder under, kan kompensera neoprenet om jag kör med andasvadare och blir det inte änn mer byllsigt då, typ uppblåst michelingubbe?
Vad jag förstått av tidigare diskussioner, är det neopren som gäller för flytringen, eller?
Vad är det då för skillnad, som föranleder neopren i detta fall?
Stövelmodell har tydligen blivit ett allt vanligare val, säkrare och tätare?
Sedan kommer vi till slitagefrågan.
Andasvadare håller längre har jag förstått och kompenserar med råge att de kostar fyra gånger mer, eller?
Vilka olika typer av skador, har ni konstaterat?
Någon (Peppe) kanske tycker att jag skall köpa och testa själv, inget att pladdra vidare om och det är säkert det bästa tipset tveklöst.