Jag och två av mina barn (18 och 22 år, så ganska stora nu...) ska upp till Abisko i mitten på Juli. Det blir första gången som de åker så långt norrut och jag vill såklart att de ska tycka att det är härligt. Jag är ganska van och de har vandrat i sydligare fjäll tidigare. De tycker att tre nätter är lagom i tält och därför har vi begränsat med tid. Den tur jag funderat på är upp till tältlägret och in i Ballinvaggi, vidare in i dalen utan namn och sedan vada Siellajohka för att komma ut till Kungsleden. I vanliga fall hade jag nog inte tänkt så mycket på det, men nu har jag haft en bruten fot under vintern och känner mig lite fundersam ändå. Om någon har en bild på vadet eller lite erfarenheter att dela med sig av vore det fint. Jag har läst det som tidigare skrivits här på utsidan och Grundstens beskrivning, men tar gärna in lite mer information ändå. Om någon har andra tips på en liten rundtur från och till Abisko som passar en tant med en halv fot och två starka ungdomar, så tar jag gärna emot dem också.
/Therese
/Therese