Jag använt mina kängor nästan varenda dag i drygt 1,5 år och är otroligt nöjd med dem. Jag har dem till vardags, under diverse friluftsaktiviteter och jakt. Tyvärr har jag gått väldigt många mil på asfalt med dem, så att sulan börjar närma sig gränsen i hälen. Jag ger dem ett halvår till, sen måste jag nog byta eller sula om. Ska jag ut och vandra här i Sverige väljer jag dock ett par kängor utan foder av den anledningen att de går att få torra i fält. Lär dig knyta kängorna på rätt sätt, så sitter de som gjutna på fötterna om du har rätt storlek. Till rätt ändamål är det en underbar känga från första stund. Jag har inte fått ett enda skavsår av dem. Tyvärr fick jag byta mitt första par, då de var ett par skyltexemplar och lädret i högerskon var helt uttorkat. Glöm inte att vaxa kängorna innan du skitar ner dem. Jag kan verkligen rekommendera att byta ut innersulorna när de börjar bli lite sunkiga. Kängorna får nytt liv med fräscha innersulor. Jag har nog förbrukat ca fyra par. Meindl orginalinnersulor finns att köpa i handeln.
[Ändrat av johanniska 2006-04-02 kl 20:02]