jag är i valet och kvalet kring liggunderlagsfrågan. Jag har ett gammalt "standardliggunderlag" modell sittunderlagsmaterial för typ 49 spänn på biltema eller liknande inköpt för mängder av år sedan. Nu befinner det sig tyvärr inte i mitt förråd så jag kan inte väga det. så jag vet inte vad jag har i utgångsvikt.
Mina funderingar kring liggunderlagsbyte är:
* sparar jag så mycket i vikt att det berättigar ett byte?
* Hur är lättviktsliggunderlag i formen då de inte används? (fortfarande som en rulltårta utanpå ryggsäcken? eller vikt på något vis och förpackat i väskan?)
* komfortfrågan. Är ett (modernt) lättviktsunderlag såpass bättre i komfort att det befogar ett byte? Jag har inte vantrivts med det jag har, men det går ju absolut att sova bekvämare.
* Om jag skall byta, vad bör jag byta till?
Min liggunderlagssäsong är från slutet av maj till början av september, inget behov av eventuellt vinteranpassat underlag mao.
Någon som har några funderingar kring detta?
Mina funderingar kring liggunderlagsbyte är:
* sparar jag så mycket i vikt att det berättigar ett byte?
* Hur är lättviktsliggunderlag i formen då de inte används? (fortfarande som en rulltårta utanpå ryggsäcken? eller vikt på något vis och förpackat i väskan?)
* komfortfrågan. Är ett (modernt) lättviktsunderlag såpass bättre i komfort att det befogar ett byte? Jag har inte vantrivts med det jag har, men det går ju absolut att sova bekvämare.
* Om jag skall byta, vad bör jag byta till?
Min liggunderlagssäsong är från slutet av maj till början av september, inget behov av eventuellt vinteranpassat underlag mao.
Någon som har några funderingar kring detta?