Vad skulle Sträng gjort istället?

Re: Ett lågt inlägg

Gummitarzan; sa:
Min egen fantasi satte fart för några veckor sedan. På väg hem från Kjugekull stannade jag till vid Kristianstads stolthet - Sveriges lägsta punkt. Punkten ligger drygt två meter under havsytan och borde tillhöra en av Sveriges tråkigaste sevärdheter.
Var ligger de sju kontinenternas lägsta punkter och vem ska bli/har varit först att besöka "The seven low"?
Jag kommer osökt att tänka på en serieruta i Larsson där två alpinister håller på att gå ner i en grop i marken och den första vänder sig till den andre och säger "Because it is not there". :)

Jag ska kanske omformulera min fråga: "Vad skulle ni göra om ni fick 3 månader ledigt och en miljon i handen?".

Re: Re: Ett lågt inlägg

helmutlotti; sa:
Jag ska kanske omformulera min fråga: "Vad skulle ni göra om ni fick 3 månader ledigt och en miljon i handen?".

Resa för kanske 100.000 och sätta resten på banken.... Men du kanske menar att man ska göra av med dom där 3 miljonerna på sin ledighet? Hmmm, då blir det svårare.

Apropå vinterbestigningar så frågade jag på "berörd myndighet" om huruvida 7 summits gjorts på vinter.

Här är svaret:

Hi Anders,

this depends on your definition of winter. But Nobody has climbed Vinson out
of season as there is no way to get there!

Best regards
Harry Kikstra
Director, http://www.7summits.com

...........

Has anyone made the 7 summits during the winter (as far as applicable)?
/Anders

Hmm. Vinson på vintern låter tämligen seriöst!

En annan hårdare variant av seven summits skulle vara att göra nytur på alla sju.

Re: Re: Ett lågt inlägg

helmutlotti; sa:

Åka till norra pakistan och bygga en sjysst skola till småkidsen där, (snudd på 100% analfabeter på landsbygden i detta kärnvapenland...)

peace

Bra svarat Erik. Tre manader och mille -skulle definitivt INTE dra till E, K-manjaro, Elbus m.fl. Skulle ha klattrat istallet!!!!

Liknande trådar

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg