Nu har jag testat tre dagar i rad och tänkte ge lite återkoppling.
Kaffet jag har testat med kommer från jobbet och är hett, det behöver stå i minst fem minuter innan jag vågar dricka det i vanliga fall. Termosmuggen var "kall" vid samtliga tillfällen, ingen förvärmning alltså. Då jag inte hade tillgång till termometer på jobbet har jag helt struntat i temperaturerna, de känns ändå inte speciellt relevanta utan värdena "för varmt" "lagom" och "för kallt" är de som är intressanta i min värld. Den är inköpt på Clas Ohlsson så alla uppgifter om vikt och pris kommer därifrån.
- Dag ett fyllde jag kaffe på lunchen (ca 13.00) och drack det vid 19-nyheterna. Då var det "för varmt" för att dricka så jag fick skruva av locket och låta den stå i nästan en kvart innan det gick att dricka.
- Dag två fyllde jag kaffe vid morgonfikat (ca 10.00) och drack det vid 19-nyheterna. Då var det "lagom" på gränsen till "för varmt".
- Dag tre fyllde jag kaffe på morgonen (ca 08.00) och drack det vid 19-nyheterna. Då var det lite för kallt för att vara optimalt, men fortfarande fullt drickbart.
Locket har hållit tätt i väskan både på cykel och buss utan att jag har behövt oroa mig, den lilla låsflärpen som hindrar snabböppningen sitter stabilt och inger förtroende. Den är även relativt lättdiskad för att vara en termos/termoslock.
Volymen (0,5l) är egentligen för stor för mitt tycke, men man behöver ju faktiskt inte fylla upp hela termosen varje gång.
Sett till funktionen kaffemugg tycker jag priset (229
är lite saftigt, men med den förväntade livslängden och hur ofta jag planerar att bruka den så är det helt klart ett bra pris i längden. Jämför man med Thermos "vanliga" halvliterstermos så är den till och med billigare (249
.
Vikten (342 g enligt uppgift) är för mig ointressant, den här produkten är inget som jag kommer att släpa på när det är längre turer planerade utan mest i vardagen och dagsutflykter på helgerna. Jämfört med Thermos "vanliga" halvliterstermos så är den till och med lättare (362 g enligt uppgift)
För att summera: Efter blott tre dagar är jag en nöjd kund och kan rekommendera den till andra med liknande användningsområden.