'Gårdagens' tält var inte sämre än dagens kvalitetsmässigt, det är främst designen som ändrats. Mitt första egna tält var ett Caravan Keb 3 inköpt 1984 som använts oräkneliga turer och nätter i fjäll och lågland sedan dess. Yttertält i silikoniserad polyester väv ( som tål UV ljus till skillnad från dagens nylonvävar och inte töjer sig fuktigt!) och inner- och yttertält som reses samtidigt (design Bo Hilleberg). Det tältet har varit med om hällregn, snö och storm i fjällen utan att visa svaghetstecken. Enda bristen idag efter 30 år är att PU beläggningen på tält golvet släppt varför jag måste ha en plast presenning under om jag skulle vilja använda tältet idag.
Även föräldrarnas Fjällräven Camp III Alu (fristående modell) från mitten av 80 talet som jag ärvt är i fullgott skick fortfarande.
Nu kvalar kanske inget av dessa tält in i lågpris segmentet på den tiden de köptes
Även föräldrarnas Fjällräven Camp III Alu (fristående modell) från mitten av 80 talet som jag ärvt är i fullgott skick fortfarande.
Nu kvalar kanske inget av dessa tält in i lågpris segmentet på den tiden de köptes