Vad säger man då om att sova i bilen? Jag vet att det finns några ställen där man inte får ställa upp en husbil, men om det är en vanlig bil? Om förbudet innefattar övernattning så gäller det väll även i bilen, men om jag skulle parkera bilen där och knata runt på en liten natt prommenad, då får bilen stå, bara det inte är någon i den? Om jag kör dit, parkerar under dagen, mina kompisar är ute och rör på sig men jag sitter kvar och sover i passagerarsätet? Då är det inte övernattning då jag är där på dagen, men samma scenario är föbjudet om det skulle råka vara under natten?
Ofta gör man ju annat i samband med övernattning, man går ju och gör sitt i skogen (under en sten eller gräver ned), lagar mat osv, men allt detta får man ju göra hur som, bara det inte är i samband med övernattning?
Jag är inte ute efter att hitta hål i regler utan fick bara lite funderingar när jag läste tråden. Jag sover en hel del i bilen i samband med klättring men väljer ofta att göra det på annat håll enbart för att ev problem ska inte förknippas med klättrare. Det tänker jag fortsätta med, jag bara undrar lite.
Ofta gör man ju annat i samband med övernattning, man går ju och gör sitt i skogen (under en sten eller gräver ned), lagar mat osv, men allt detta får man ju göra hur som, bara det inte är i samband med övernattning?
Jag är inte ute efter att hitta hål i regler utan fick bara lite funderingar när jag läste tråden. Jag sover en hel del i bilen i samband med klättring men väljer ofta att göra det på annat håll enbart för att ev problem ska inte förknippas med klättrare. Det tänker jag fortsätta med, jag bara undrar lite.