Vad kan man ha i ryggsäcken som tyngd?

Förra våren knallade jag runt i en skidbacke med allt mer reklampost på ryggen, ca 20kilo fördelaktiga erbjudanden blev det till slut.

Leif...

Vattendunkar

Vattendunkar håller jag med om. Köpte 2 st 10 liters dunkar på Ok för ett par tior styck och kan då reglera vikten hur jag vill. Kan även vara att rekommendera att tömma ur vattnet när du traskar nedåt för att spara på knän och leder.

Funkar bra för mig då jag vill köra tung back-, eller vandrings träning.

Lycka till!

Ha´t gött!

Kan bara meddela att jag pantat alla mina PET-flaskor och ska nu köpa sandsäckar får pengarna.

Beach 2004 here i come

FJS90-91; sa:
bash; sa:
Kan bara meddela att jag pantat alla mina PET-flaskor och ska nu köpa sandsäckar får pengarna.

Beach 2004 here i come

köpa? (kompis, sand e gratis!!) du skulle behållt PET-flaskorna och fyllt dom med gratis sand!!

Om det nu är någon som inte vill använda "gratis sand" av en eller annan anledning så finns ju detta alternativ...

http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=21036

25 kg 49:-

/Andreas

Ett antal femlitersdunkar ger bra vikt. Vill man dessutom ha vikten högt så ställ et par tomma underst. För detta bör man dock ha en rätt stor ryggsäck.

PET + Pb

Använder Ett par PET 1.5 l + några 0.5 l
plus dykblyvikter efter behov.

PET e bra för att få volym i säcken, så de inte skramlar runt... Vatten/sand går att hälla ut om man skadar sig. Går att ta sand i en vattentät säck. Du kan ta med mat för att vänja kroppen att äta under löpning på längre sträckor.

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg