själv äger jag fler knäppetältsdelar typ försvarets gamla triangelformade. med fyra sådana får man en schysst liten kåta/eldhydda där två till tre personer får plats med en liten eld. Dessa delar kan man få tag på hos militära överskottsbutiker. jag köpte mina i karlskrona på en sådan butik priset för fyra delar 120 kr och man får då ett tält som klarar fyra säsonger. Men att tänka på är om man ska ut på kallfjället så kanske det inte är det bästa eftersom man måste ha tag på minst en stör ute i skogen att använda som mittpinne. ska man ha en eldstad i tältet så måste man minst ha tre sådana störar i form av en trefot. Hur stormsäkert tältet blir har jag tyvärr ingen erfarenhet av än eftersom jag köpte delarna för tre månader sen, men det blir en kul upplevelse att pröva i vinter. Jag läser nu till naturguide i övertorneå och använder mig av knäppetältet regelbundet och än så länge är jag nöjd och har fortfarande en fet plånbok ! Skulle vara kul att höra andras erfarenheter av detta system och ni som inte provat, testa! det handlar inte om mycket pengar.
Liknande trådar
Liknande trådar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Tips om billig underquilt - eller har jag gjort bort mig nu igen?
- Börjat av DoktorGlas
- Svar: 7
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Helsport Reinsfjell Superlight 2 eller Hilleberg Akto - har ni några tankar?
- Börjat av arvidsson.anna
- Svar: 28
-
-
-
-
Någon som har erfarenhet av Helsport Ringstind och/eller Ringstind superfight?
- Börjat av 0721
- Svar: 14
-
-
-
Liggunderlag- Någon som har en JR gear traverse core primaloft?
- Börjat av mistermuntz
- Svar: 15
-
-
-
-
Har någon erfarenhet av THERM-A-REST NEOAIR TREKKER LARGE TORSO?
- Börjat av desireman
- Svar: 4
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-