Vad händer i påsk?

Hade tänkt knalla runt lite på Upplandsleden kring Uppsala och sova i vindskydd men jag tror jag bangar på vintertur. Har inte sovsäck för kallare än 5 minus och jag orkar -inte- bära på två sovsäckar i tre dagar.. Har jag tur lockar jag pojkvännen ut i vindskydd en natt i alla fall men förmodligen kommer vi koncentrera oss på att flytta in i min nya lägenhet.

Funderar på att göra som förra påsken, nämligen att dra ut på en liten vandring. Planen är att vandra fortsättningen av Vildmarksleden, Knalleleden från Hindås till Borås och övernattar i vindskydd. Försköker får med mig mannen men det blir nog troligen bara jag själv. Det hänger lite på vädret, men helst skulle jag vilja starta i Hindås på långfredagen övernatta på vägen i vindskydd och avsluta på lördagen i Borås, sedan tar bussen till Göteborg.
Någon som vet hur statusen på vindskydden och markeringen är på Knalleleden? Är det någon som vill hänga med?
Mvh. Veni

Om jag orkar och jobbet blir som jag tror det blir med ledighet och röda dagar så sticker jag torsdag eftermiddag och vandrar tills tisdag förmiddag då jag jobbar eftermiddag. Sexdagarshajk planerat alltså, funderar på att gå bruksleden med start i Västerås där jag bor och fortsätta norrut så långt jag hinner, typ.

Blir att ta mig upp i landet och gå från skatås till hindås med några kompisar, lägger det på antingen två eller tre dagar får se hur kroppen känner sig efter vintern och ut plockning av diverse tarm tillbehör av magen. Får väl bli någon nubbe i tältet också :)

för min del blir det guld prospektering på orust, skulle åkt till vetlanda trakten men det är ju "varga vinter" där än, på vägen hem på måndag 1a april blir det säsongs premiär för havsöring

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg