• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Vad gör ni mellan reklamen på TV ?, eller tvärtom ?.......

Simultankapacitet

Har oftast datorn i knät... ena ögat på tv:n och andra på datorn, ofta med Utsidan framme. Ljudet på tv:n äker däremot nästan alltid av eller så byter jag till någon annan kanal, oftast reklamfria svt kanaler.

Att man kan ta pisspaus är en bra grej med reklam...

Vilket jävla liv det skulle bli om man kastade ut TV'n för gott....

Jag börjar alltid zappa när det bli reklam och då hittar man alltid något annat som ser intressant ut så då ser man det en stund och till slut vet man inte vad man sett. Mao skulle jag nog klara mig ganska bra utan TV......

Vilket jävla liv det skulle bli om man kastade ut TV'n för gott....

Jag börjar alltid zappa när det bli reklam och då hittar man alltid något annat som ser intressant ut så då ser man det en stund och till slut vet man inte vad man sett. Mao skulle jag nog klara mig ganska bra utan TV......

Hej Peter, fint namn...
Jag kom o tänka på 80-talet, då vi hade en lastbil på jobbet, det fanns alltid en anledninga att köra iväg med den varje dag, sen var det en dag som en kom med förslaget, vi säljer lastbilen o köper tjänsten istället, så spar vi in en chaufför, samt kostnader för lastbilen, det blev ett jävla liv, men så blev det.
Efter en månads gnäll, så upptäckte alla att det var mycket enklare, bättre o billigare att inte ha en lastbil, den "skapade" ett behov, där den stod tydligen, men va faan har det med Tv o göra ?, nu balla jag ur igen....:(

Gry är alltid Gry, men...

Har heller ingen TV, men igår (Lördag) visades det en skrattmatch i handboll som jag såg slutet på medans jag åt på mathaket. Tyvärr hann jag inte äta klart innan nästa program startade. VAD FAN ÄR DET SOM SKER i världen om ett jävla skitprogram som "Körslaget" visas på bästa sändningstid? Spänningarna i bakhuvudet har inte riktigt släppt ännu, och det var efter ca 5 min tittande. Hur mår ni egentligen???

peter

Har heller ingen TV, men igår (Lördag) visades det en skrattmatch i handboll som jag såg slutet på medans jag åt på mathaket. Tyvärr hann jag inte äta klart innan nästa program startade. VAD FAN ÄR DET SOM SKER i världen om ett jävla skitprogram som "Körslaget" visas på bästa sändningstid? Spänningarna i bakhuvudet har inte riktigt släppt ännu, och det var efter ca 5 min tittande. Hur mår ni egentligen???
Det är så det fungerar - de som ställer något högre krav har slutat kolla på TV och kanalerna blir tvungna att slåss om idioternas uppmärksamhet. =)

Börjar sy med ståltråd i en svetsduk, klipper till en flamdämpare av titan, syr något till kåtan eller annat, oljar in kåsan, bläddrar i en bok över olika naturområden, kollar hur man gjorde en viss knut, börjar glo på en karta, går igenom reparationsutrustningspåsen, börjar rensa ut något skåp, bestämmer mig för att slänga en massa skit etc. och glömmer bort att jag satt och kollade på dumburken. I undantagsfall om det är något som faktiskt är bra, fixar fika.

Raskesven

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg