• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Vad gör man?

Vättlefjäll; sa:
På ett forum där man diskuterar funktionskläder, strapatser och extrema vädersituationer förvånas jag över att ingen skrev det uppenbara:

DET FINNS INGET SKITVÄDER, BARA SKITKLÄDER!

Ni lägger tid, anstängning och tusentals kronor på kängor, fräsiga state-of-the-artmembrankläder och annat kit. Ni vårdar, smörjer och sköter om med specialprodukter för ännu mer pengar. O så ger ni inomhustips.

Man kan inte vara utomhus jämt, eller vad tror du själv? ;)

Nä, man kan verkligen inte vara ute jämt, det har du ju helt rätt i. Hade kvinnan frågat vad ska jag göra för att jag har brutit benet/precis fött barn/låst mig inne i datorrummet hade jag nog kunnat komma med ett pysseltips. Dock måste jag stå fast vid min ståndpunkt, vi äger specialanpassade, asdyra kläder och utrustning och den skyddar oss mot rusket. Sitt inte hemma när vädret e kasst, testa dina gränser. Du lär ju få vara rätt själv i skogen...

Jag tror inte att frågeställaren inte vågar/vill/kan gå ut bara för att det är så kallat dåligt väder. Jag tror däremot att hon faktiskt ville ha inomhustips

Det finns alltid en anledning till lättpackning!

Asynja; sa:
Okej, DET finns inte i min värld! Haha! Slöseri med liv! Jag gillar att bära tungt. ;)

Om du gillar att bära tungt kan du ju skära ner på grundpackningens vikt och ta med dig riktig, riktigt god mat och färska råvaror!

Samma vikt - mer lyx!

öringen; sa:
Jag tror inte att frågeställaren inte vågar/vill/kan gå ut bara för att det är så kallat dåligt väder. Jag tror däremot att hon faktiskt ville ha inomhustips
Jag citerar mig själv från andra inlägget i tråden; "...men jag längtar UT!" ;)

Grejen är att jag inte kan komma på något bra att göra den här tiden på året eftersom det känns som en mellanperiod i alla aktiviteter som jag har på min tips-lista. Jag har absolut inga problem att klä mig för vilket väder som helst, men när jag väl står där utanför porten i galonbyxor och sydväst vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på!

Nu ska jag i alla fall ta ut katterna på en långpromenad då några solstrålar äntligen nått vår lilla plats på jorden. ;)

Re: Det finns alltid en anledning till lättpackning!

Nordesjö; sa:
Asynja; sa:
Okej, DET finns inte i min värld! Haha! Slöseri med liv! Jag gillar att bära tungt. ;)

Om du gillar att bära tungt kan du ju skära ner på grundpackningens vikt och ta med dig riktig, riktigt god mat och färska råvaror!

Samma vikt - mer lyx!
Det brukar jag, jag kanske är bortskämd med stora starka pojkvänner som bär de tunga prylarna. Haha! ;)

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg